Diversificarea in luna 7

Ei bine, in luna a saptea-a nu am mai reusit sa tin calendarul cu meniul zilnic, cel putin la inceputul lunii, deoarece efectiv nu am mai reusit sa si notez. Au fost zilele in care ne-am confruntat cu eruptia dentara (dintisorii de sus), in urma careia ne-am pricopsit cu o diaree suparatoare de aproape o saptamana, in care am papat numai laptic cu mucilagiu de orez si la pranz orez cu morcov si patrunjel. Dupa ce-am trecut de acest episod, am inceput propriu-zis meniul pentru luna a 7-a cu introducerea proteinelor. Parerea pediatrului: in aceasta luna se introduce doar branza, varianta facuta cu calciu lactic. Din documentarea mea, se pot introduce atat branza cat si carnea de pui/curcan/vita, galbenusul de ou fiert tare, iaut, dar si proteine vegetale.
Si totusi pana am testat, si pana m-am dumerit cum, cat si cand......deja am ajuns la luna a 8-a.

Astfel ca:
7 luni si o saptamana: am avut doar masa de pranz continand doar legume

7 luni si 2 saptamani: am avut doar masa de pranz continand doar legume 

7 luni si 3 saptamani: (regim pentru diaree) am avut doar masa de pranz continand orez basmati + morcov + patrunjel

7 luni si 4 saptamani:
LUNI: MD para + fulgi de ovaz, P morcov + patrunjel + dovlecel + telina + un sfert de galbenus
MARTI: MD banana + pruna, P pui + legume (supa crema)
MIERCURI: MD orez + mar copt, P pui + legume
JOI: MD banzica + banana, P dovlecel + patrunjel + praz
VINERI: MD fulgi ovaz + pruna + banana, P ciorbita de vita
SAMBATA: MD banana + para + fulgi ovaz, P branzica + dovlecel + praz
DUMINICA: MD para + pruna + fulgi ovaz, P pui cu legume

*fulgii de ovaz se hidrateaza in apa aprox 15 min, dupa care se blenduiesc alaturi de fructe
*fructele (para, mar, pruna) au fost facute la aburi

Ce am invatat eu:
- mucilagiu de orez: la 1 litru de apa se pun 5-7 lingurite orez basmati, se fierbe pana scade la jumatate
- branzica (reteta calciu lactic) pentru doua portii: 250 ml lapte vaca grasime 3,5% + 2 tablete  jumate de calciu lactic. Se pune laptele la incalzit, cand se pregateste sa dea in fiert se adauga calciul pisat, se amesteca, si asteptam sa se separe zerul de branzica. Se pune la scurs intr-o sita pe 2-3 randuri de comprese de tifon.
- branzica de casa (reteta cu lapte+iaurt): pentru 2 portii: 250 ml lapte vaca grasime 3,5% + un pahar de iaurt 140 gr. Se pune laptele la incalzit, cand se pregateste sa dea in fiert se adauga iaurtul, se amesteca, si asteptam sa fiarba si sa se separe branzica. Se pune la scurs intr-o sita pe tifon.


IDEI de meniu pentru luna a 7-a:
Biscuim.ro - PDF AICI