Diversificarea in luna 8


In aceasta luna am invatat cum sa combin corect proteinele, legumele si cerealele.
Avem in plan introducerea in meniu: cartof, telina, conopida, fasolea verde, spanac, mazare, sfecla rosie, cereale noi ( fulgi de orz, mei, hrisca, quinoa).

Iata un fel de schema saptamanala, pentru a combina mai usor:
- proteine de origine animala de 5 ori/ saptamana (galbenus, branza, carne pui/vita/curcan)
- proteine de origine vegetala de 2 ori/saptamana (quinoa, linte, chia, hrisca, naut, drojdie inactiva, ovaz, mei)
- masa de dimineata contine doar fructe
- masa de seara se poate compune din lactate+cereale (ex: iaurt si cereale, orez cu lapte, gris cu lapte)

Meniu nostru din luna a 8-a:
* fulgii de ovaz se hidrateaza in apa aprox 15 minute, dupa care se blenduiesc alaturi de fructe; daca se folosesc in iaurt, se pun direct in iaurt si ii lasam aprox 15-20 minute sa se inmoaie inainte de a-i servi (la fel se procedeaza si cu fulgii de mei);
* orez, am folosit la inceput doar basmati (LIDL); se hidrateaza inainte de a-l fierbe (aprox 9 ore)
* cuscus simplu se pregateste astfel: se fierbe in proportie de 1:1 cu apa. Fierbem apa, adaugam cuscus-ul, dupa care stingem focul, si lasam 10 minute sa se umfle bine;
* sfecla rosie am folosit doar coapta;

CEREALE, PSEUDOCEREALE, NUCI, SEMINTE, ALUNE - timpi de hidratare


Retete simple, de inceput, pentru bebe:

Informatii despre proteine, de care, cat, cum:


IDEI meniu luna 8-a: