Diversificarea in luna a 9-a

Am introdus luna aceasta: quinoa, ficatei de pui, mazare, bulgur, linte, seminte de in.



*quinoa se spala bina, se hidrateaza max 2 ore in apa cu lamaie. Se spala bine, se fierbe aprox 15 min, in proportie de 1:2 cu apa.



Retete:

Spuma de banane cu seminte de chia
- o banana mare sau 2 mici
- 2 linguri branza
- o lingurita seminte de chia rasnite
Semintele de chia se rasnesc si se lasa 2 ore la inmuiat. Se amesteca toate ingredientele.

Mar copt cu chia
- 1 mar mare
- o lingura chia
Curatam marul, il taiem in sferturi si intr-un vas termoizolant punem apa cat sa acopere bucatile. Lasam la cuptor aprox 20min. In apa calduta punem semintele de chia la hidratat 1 ora. Blenduim tot.

Cuscus cu legume
- 4 linguri cusus nefiert
- morcov, ceapa, dovlecel, 1/4 ardei gras, unt
Peste cuscus am pus apa fiarta si l-am acoperit. Intr-o tigaie am pus untul, am daugat legume taiate marunt. Peste ele am pus o cana de apa. Cand legumele au fost aproape gata, am pus cuscus-ul. Am mai lasat 3-4 minute pe foc mic.

Dovlecel cu gris
- un dovlecel
- 2 lingurite de gris
Dovlecelul se gateste la abur 15-20 min. Grisul se fierbe in 150 ml apa ptr aprox 8-10 min. Se mixeaza.

Quinoa in 3 culori
- 3-4 linguri quinoa
- 4-5 buchetele brocoli
- o feli mica dovleac
- 1/2 ardei gras rosu
- ceapa
- cimbru, busuioc, ulei masline
Am hidratat quinoa timp de 2 ore. Brocoli si ceapa le-am gatit la abur, dovleacul si ardeiul i-am copt.

Pui cu dovleac
- pulpa pui / piept pui
- 200 gr dovleac copt
- 1/4 ardei gras rosu copt
- 1/2 ceapa
- ulei masline, busuioc
Pulpa de pui se fierbe impreuna cu ceapa. Se mixeaza tot.

Supa crema de linte cu legume
- 4-5 linguri linte rosie
- pastarnac, feli telina, ceapa, catel usturoi, 1/3 ardei gras rosu copt, 100-150 ml supa pui
- ulei masline, patrunjel verde
Se spala bine lintea si se fierbe.
Am spalat si curatat legumele, gatite la abur.
Am mixat lintea+legumele+supa de pui